Vlastnosti Polia
VLASTNOSTI POLIA
Každé pole má svoje predvolené vlastnosti, dajú sa aj zmeniť a vytvoriť falošný ground (láva sa nám bude javiť ako čokoláda, alebo čokoláda ako ľad). Keď kliknete na ground, objavia sa vám vlasntosti:
Dynamic ground – ak ho zaškrtnete, už nebude pevné a na pole bude pôsobiť gravitačná sila.
Mass (hmota) - najmenšiu hmotu ma ground pri hodnote 1. Dá sa ním prejsť. Najväčšiu hmotu má pri hodnote 999999.
Friction (trenie) - Laicky povedané – čím má ground vyššie trenie, tým sa na ňom myš udrží lepšie. Nulové trenie = myš sa na ňom neudrží.
Restitution – niečo ako odpor. Čím bude vyšši odpor, tým sa budete od groundu viac odrážať. Zväčšený odpor má trampolína a najväčší láva, ktorá má hodnotu odporu 20. Ak nastavíme najvyššiu hodnotu, nie je šanca na prežitie v mape.
Rotation - rotácia
Fixed rotation - fixná rotácia. Môžeme ju zmeniť len na jednu jedinú hodnotu – 1. Ak nastavíme hodnotu 1, objekt nezmení svoju rotáciu pri náraze na iný ground, objekt, myš…
Linear damping - tlmenie pádu. Čím väčšia hodnota, tým ground padá pomalšie.
Angular damping - uhlové tlmenie, tj. ak budete ground tlačiť zboku, bude padať do boku pomalšie. Treba vyskúšať, ťažko sa to vysvetľuje.
Kolízia - sú dve možnosti nastavenia kolízie – s myšou (v TFM) a s groundom. Uvediem príklad s groundom oblak: keď naň skočí myš, prepadne sa. Ale ground zachytí. To znamená, že ground koliduje s ďalšími groundami, ale nekoliduje s myšou.
Viditeľnosť - hodnoty videľnosti. Príklad: láva má hodnotu viditeľnosti 1, čokoláda ma hodnotu 2. To znamená, že čokoláda prekryje lávu.
Duplicate - vytvorí rovnaký ground s rovnakými vlastnosťami.